|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Search this Thread | Rate Thread | Display Modes |
|
|||
|
I'm trying to learn Sotho with poor devices because here, in Italy, there aren't dictionaries nor grammar books.
So, I would like to start here an anchor for all european and african people who wants to learn about other lenguages. I hope it can work! I please you all to add same terms in Zulu, Afrikaans, etc., and correct all wrong words! Pronomi|Maemedi|Pronommes|Pronouns ITA | SOT | FRE | ENG Io | Nna | Je | I Tu |Wena | Tu | You Egli/Ella | Yena | Il/Elle | He/She Noi | Rona | Nous | We Voi | Lona | Vous | You Essi/Esse | Bona | Ils/Elles | They Essere | Ho O | Etre | To Be Io sono | Nna Ke | Je suis | I am Tu sei | Wena o | Tu est | You are Egli è | Yena o | Il es | He is Noi siamo | Rona ra | Nous sommes | We are Voi siete | Lona le | Vous ètes | You are Essi sono | Bona ba | Ils sont | They are Avere | Ho Ile | Avoire | To Have Io ho | Nna Ke na le | Je ai | I have Tu hai | Wena o na le | Tu a | You have Egli ha | Yena o na le | Il as | He has Noi abbiamo | Rona ra na le | Nous avons | We have Voi avete | Lona le na le | Vous avez | You have Essi hanno | Bona ba na le | Ils ont | They have x | Numeri | Dipalo | Numbres | Numbers 0 | Zero | ? | zero | zero 1 | Uno | nngwe | un | one 2 | Due | pedi | due(?) | two 3 | Tre | tharo | trois | three 4 | Quattro | nne | quatre | four 5 | Cinque | hlano | cinqe(?) | five 6 | Sei | tshelela | six | six 7 | Sette | supa | sept | seven 8 | Otto | robedi | huit(?) | eight 9 | Nove | robong | neuf(?) | nine 10 | Dieci | leshome | dix | ten 11 | Undici | leshome le motso o mong | onze | eleven 12 | Dodici | leshome le metso e mmedi | doux (?) | twelve 13 | Tredici | leshome le metso e meraro | troix (?) | thirteen 14 | Quattrodici | leshome le metso e mene | quatorze (?) | fourteen 15 | Quindici | leshome le metso e mehlano | quinze (?) | fifteen 16 | Sedici | leshome le metso e tsheletseng | sise (?) | sixteen 17 | Diciassette | leshome le metso e supileng | dixsept | seventeen 18 | Diciotto | leshome le metso e robedi | dixhuit | eighteen 19 | Diciannove | leshome le metso e robong | disneuf(?) | nineteen 20 | Venti | mashome a mabedi | vint (?) | twenty 21 | Ventuno | mashome a mabedi a motso o le mong | vintun (?) | twentyone 22 | Ventidue | mashome a mabedi a metso e mmedi | vintdue (?) | twentytwo . . . I am so sorry for my bad bad bad french! Please correct that also!
|
|
|||
|
Hi Calibano
I corrected the French part. I'm Swiss so I've got to be used to French and you can belief my corrections. Pronomi|Maemedi|Pronoms|Pronouns ITA | SOT | FRE | ENG Io | Nna | Je | I Tu |Wena | Tu | You Egli/Ella | Yena | Il/Elle | He/She Noi | Rona | Nous | We Voi | Lona | Vous | You Essi/Esse | Bona | Ils/Elles | They Essere | Ho O | Etre | To Be Io sono | Nna Ke | Je suis | I am Tu sei | Wena o | Tu est | You are Egli è | Yena o | Il est | He is Noi siamo | Rona ra | Nous sommes | We are Voi siete | Lona le | Vous êtes | You are Essi sono | Bona ba | Ils sont | They are Avere | Ho Ile | Avoire | To Have Io ho | Nna Ke na le | J'ai | I have Tu hai | Wena o na le | Tu as | You have Egli ha | Yena o na le | Il a | He has Noi abbiamo | Rona ra na le | Nous avons | We have Voi avete | Lona le na le | Vous avez | You have Essi hanno | Bona ba na le | Ils ont | They have x | Numeri | Dipalo | Numbres | Numbers 0 | Zero | ? | zero | zero 1 | Uno | nngwe | un | one 2 | Due | pedi | deux| two 3 | Tre | tharo | trois | three 4 | Quattro | nne | quatre | four 5 | Cinque | hlano | cinque | five 6 | Sei | tshelela | six | six 7 | Sette | supa | sept | seven 8 | Otto | robedi | huit | eight 9 | Nove | robong | neuf | nine 10 | Dieci | leshome | dix | ten 11 | Undici | leshome le motso o mong | onze | eleven 12 | Dodici | leshome le metso e mmedi | douze | twelve 13 | Tredici | leshome le metso e meraro | treize| thirteen 14 | Quattrodici | leshome le metso e mene | quatorze | fourteen 15 | Quindici | leshome le metso e mehlano | quinze | fifteen 16 | Sedici | leshome le metso e tsheletseng | seize | sixteen 17 | Diciassette | leshome le metso e supileng | dix-sept | seventeen 18 | Diciotto | leshome le metso e robedi | dix-huit | eighteen 19 | Diciannove | leshome le metso e robong | dix-neuf | nineteen 20 | Venti | mashome a mabedi | vingt | twenty 21 | Ventuno | mashome a mabedi a motso o le mong | vingt et un | twentyone 22 | Ventidue | mashome a mabedi a metso e mmedi | vingt-deux | twentytwo |
|
|||
|
Ciao Callibano
Il tuo francese è veramente male, mi dispiace . Hai scrito in francese "Je suis tres joly". "Je suis tres joly" è la stessa come "Sono bellissimo" in italiano. "Sono molto contento" è "Je suis content" in francese. Non sono sicura se mio italiano è bene ma penso che tu hai capito il mio indizio.Nicole |
|
|||
|
Nici_K, lo so che il mio francese non è buono (il tuo italiano si!
).Purtroppo è da molto tempo che non mi cimento nello scriverlo. Le mie intenzioni, in effetti, sono proprio quelle di sbagliare così poi, come te, gli altri partecipano correggendo. So... I please you to continue the finding errors. Sono molto contento | Nna ke a monata(?) haholoholo | Je suis tres content| I am very Happy But... why there aren't any southafrincans here???
|
![]() |
| Thread Tools | Search this Thread |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|