Announcement

Collapse
No announcement yet.

Banned user or banned username?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Banned user or banned username?

Hey,

Do we ban users or just usernames. Our pertinacious friend nubianman is back with yet another persona, aggrandising his most notorious persona but as yet stopping short of breaching the rules.

Are we going to allow this? Or does a ban for a user mean exactly that, and not a ban for a persona?

ches

Originally posted by ches
    pertinacious
    Umm, heavy word, I think, do you not?

The meaning of which could refer to any of us, including yourself...

MW
    Moonwalker

The mystery of the beginning of all things is insoluble by us,
    And I for one must be content to remain an agnostic
    ...Charles Darwin...

Comment

ches, I think it's wonderful how you made it a link!

I don't actually know if we ban the ip addy or the user. I'd think IP, but either way it's not going to help.

Ek het altyd nubs se ip probeer vergelyk met al sy ander personas se name, maar hy het nooit 'n konstante ip addy gehad nie. Hy gebruik seker internetkafees of doen dit van sy werk af of iets.

Either way, at least there is some posting going on, eh?

Comment

Originally posted by liza81
        Either way, at least there is some posting going on, eh?
        Hoe kan iemand hom ooit verban' hy steek soos kak aan aan 'n wolkombers'

wonder partykeer wat sy agtergrond is....is hy een van ons?.. miskien?.. ek betwyfel dit... maar terselfetyd vind ek hom amusant

geniet jy nog jou Texas uni ?
        Moonwalker

...Charles Darwin...

Comment

ja jong.

Ek maak einde van die jaar klaar. Ek's eintlik so bietjie skrikkerig vir wat ek daarna gaan maak. Sal maar sien wat gebeur.

As jy sê, dink jy hy's een van ons, bedoel jy net 'n suid-afrikaner, of bedoel jy 'n witmens? Dit sal nogal weird wees as hy either one is en met sulke kak sotries aangesit kom.

Ek sal anyway nie enige stappe teen hom neem as iemand nie direk kla nie. Mense kan mos maklik dapper wees as hulle agter hulle rekenaarskerms sit. Hy is seker maar eintlik 'n hartseer eensame mannetjie. Siestog.

Comment

Hy is seker maar eintlik 'n hartseer eensame mannetjie. Siestog.
            Ek dink jy is reg...ek glo nie hy weet waar hy eintlik vandaan kom nie, hy is van America, woon in die UK en verdedig enige iemand in afrika wat swart is, alhoewel hy nog nooit in Afrika was nie......ek hou van hom alhoewel hy soveel kak praat.....

meer belangrik wat gaan jy doen na uni? terug na SA of Europa?
            Moonwalker

...Charles Darwin...

Comment

Ek is vanplan om nagraadse studies hierso te doen. As ek aanvaar word en dit kan bekostig. ons sal sien. As dit nie uitwerk nie weet ek nie eintlik wat ek gaan doen nie.

Ek het op 'n ander thread vir jou gevra wat laat jy dink koekie bly in engeland. As jy op sy naam kliek (en ek dink almal kan dit sien) dan sê dit dat jy 'n amerikaanse user is.

Comment

Ek is vanplan om nagraadse studies hierso te doen. As ek aanvaar word en dit kan bekostig. ons sal sien.
                Liza,

Swot baie, baie hard vir die GRE. Dis wat ek gemaak het; het lekker vir meer as 'n maand geswot (ek het 'n lys 1,100+ woorde geleer) en het baie goeie punte behaal op die GRE. Daar's boeke wat jy kan vir sowat $30 koop. Ek dink ek het die "Princeton" een gekry.

Ek het 'n scholarship gekry vir Vanderbilt University om 'n PhD te doen. Alles behalwe boeke word deur hulle betaal (health insurance inkluis) en ek sal 'n TA wees met 'n stipend van $1500 'n maand. 'n Mens kry meer as 'n Research Assistent.

Moenie vir 'n masters graad inskryf nie, maar vir 'n PhD. Gewoonlik is die funding meer vir PhD candidates.

Voorspoed meisie. Ek weet jy kan dit doen!

Ches

Comment

Hey, dankie Ches. Ek gaan my alie moet afwsot, want die enigeste manier wat ek nagraads sal kan doen is met 'n beurs en 'n TA jobbie.
                  Ek is nie eintlik so vreeslik bekommerd oor die Engelse deel van die GRE nie, dis die wiskunde wat my altyd pootjie.
                  Ek het in st. 8 die ongelooflike stupid besluit geneem om wiskunde te drop. As ek in tyd kon teruggaan en net een ding oordoen sal dit wees om maar deur daai hoerskool algebra te suffer. Ek kan jou nie se hoe spyt ek is dat ek nie wiskude geneem het nie. Ai.

Comment

I guess it's users, not usernames.

By the way, it's just a thought - but if you want more discussion to take place on these boards, using English in parallel to Afrikaans is probably a good idea. When non-Afrikaans-speakers (and we are the majority, let's face it) see pages with just replies in Afrikaans, it's kind of easy to see why nobody posts here. As a non-Afrikaans speaker, I just feel totally excluded from discussion when yet another thread turns into Afrikaans-only discourse.

Are you sure this is what you want?

I don't mean to decry the use of your own language - and you shouldn't be discouraged from using it in a forum which is dedicated to your country. However, you should be aware of the effect it has on people who can't speak Afrikaans - and you are looking for more people to participate here, are you not?

Comment

Joovi, don't even go there. The majority of the conversation on here is in English even though the majority of the regular posters speak or understand Afrikaans. We are very accomodating.
                      We all grew up in multilingual environments, so I geuss we don't really feel excluded if people conduct conversations in languages we don't understand.

Of course we'd like more people on here, but this is after all SA.com, and we want to give people the feeling that they are free to post in whatever language they choose.

When we post in Afrikaans it's mostly personal conversations anyway. This particular one was Moony & Ches asking me how uni was going. I'm happy to share with them becuase we have a long standing relationship but it's not something I want random guests on the board to have access to. Surely you understand that?

Comment

Of course we'd like more people on here, but this is after all SA.com, and we want to give people the feeling that they are free to post in whatever language they choose.
                        Well, I could contribute more in Japanese, but I wouldn't expect much in the way of replies. Yes, Afrikaans is an official language of South Africa - and this is SouthAfrica.com - however, not every African speaks Afrikaans. Please understand this.

When we post in Afrikaans it's mostly personal conversations anyway. This particular one was Moony & Ches asking me how uni was going. I'm happy to share with them becuase we have a long standing relationship but it's not something I want random guests on the board to have access to. Surely you understand that?
                        I do understand. Very well. But to be honest, I'm surprised you didn't private message each other. When you post in a forum, people usually expect that you're contributing towards the subject. At least, that's been my experience; your mileage may vary. There are many forums I visit on the net - some are quite liberal, like this one - some suspend your account if you repeatedly stray off-topic, and some even moderate usernames and IP addresses before they're even allowed to join.

Generally, I have always resorted to using e-mail and private messages for sending private messages. You can't rely on language alone - Google will cache your text, where you will have no control over its distribution - and some day there will be an Afrikaans->English translation tool available. Need I say more?

Comment

Originally posted by Joovilhar
                          Well, I could contribute more in Japanese, but I wouldn't expect much in the way of replies. Yes, Afrikaans is an official language of South Africa - and this is SouthAfrica.com - however, not every African speaks Afrikaans. Please understand this.

I do understand. Very well. But to be honest, I'm surprised you didn't private message each other. When you post in a forum, people usually expect that you're contributing towards the subject. At least, that's been my experience; your mileage may vary. There are many forums I visit on the net - some are quite liberal, like this one - some suspend your account if you repeatedly stray off-topic, and some even moderate usernames and IP addresses before they're even allowed to join.

Generally, I have always resorted to using e-mail and private messages for sending private messages. You can't rely on language alone - Google will cache your text, where you will have no control over its distribution - and some day there will be an Afrikaans->English translation tool available. Need I say more?
                          Joovilhar
                          You seem to be pretty good at dishing out the rules, even though you have only been here a few weeks
                          Am I right?....or am I right?

Even so..
                          Moonwalker

...Charles Darwin...

Comment

Originally posted by Moonwalker
                            Joovilhar
                            You seem to be pretty good at dishing out the rules, even though you have only been here a few weeks
                            Is pointing out expected behaviour "dishing out the rules"? Not in my book; I reserve the right to be surprised. I also reserve the right to point out when I am surprised.

If you want to take it as such, feel free to do so. But don't twist my words into what they aren't, please.

Comment

look, if you want to post in Japanese, go ahead. If there were a bunch of members on here who all spoke Japanese AS AFIRST LANGUAGE I would not say a thing about them posting in it even though I do not understand. Even if it's second lang and they just choose to speak in it it wouldn't bother me.

Of course we didn't PM, there are more than two people involved in this conversation, eh? It would be a hassle to send it to multiple people when we have this lovely board available.

If It bothers you just avoid the threads with Afrikaans in them. I'll say again, they are not all that many.

This is one issue that I totally disagree with you on, and I won't be changing my mind.

Sorry that it bothers you but you'll have to make peace with it becuase it's not about to change.

Comment

Working...
                              X